Tel. +48 22 250 26 50 | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel. +48 22 250 26 50 | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Popyt na pojazdy oszczędne pod względem zużycia paliwa spowodował ponowne zwrócenie uwagi na wykorzystanie profili ze stopów lekkich w przemyśle transportowym i lotniczym. Wysoki stosunek wytrzymałości do wagi profili wykonanych metodą wyciskania ze stopów aluminium i magnezu czyni je atrakcyjnymi zamiennikami dla ciężkich komponentów stalowych. Ponadto, wyciskanie metalu zapewnia wyjątkową zaletę produkowania profili o skomplikowanych kształtach zarówno na zewnątrz, jak i „usieciowanych", ramowych elementach wewnątrz przy zapewnieniu najwyższej, kontrolowanej jakości produktów. Przestrzenne struktury ramowe, belki zderzaków, ramy samochodów ciężarowych, i ramy kolejowe to tylko niektóre z przykładów zastosowań metalowych profili wyciskanych w przemyśle transportowym. Lekkie struktury z profili wyciskanych są też często wykorzystane w celu zmniejszenia masy konstrukcji dla projektów kosmicznych.
Najważniejsze wyzwania, z którymi zmagają się producenci profili to:
Wyzwania te, w połączeniu z ogromną konkurencją na światowych rynkach, zrodziły nowe tendencje w podejściu do zagadnienia przygotowania i realizacji produkcji metalowych profili wyciskanych, a w szczególności do konstruowania i wytwarzania narzędzi - matryc, służących do produkcji tych profili.
Informacja ta została przygotowana na bazie oryginalnego artykułu, z którym można się zapoznać klikając tutaj.